Minden napra egy játék!

Élvezetes és hasznos játékok egészséges és speciális kisgyerekeknek

Friss topikok

Cuki kezekkel a testséma fejlesztéséért!

2010.09.19. 16:32 - gyogypedagogus

Címkék: fejlesztés szókincs mondóka kézügyesség beszédfejlesztés

Nézzük meg, hogy milyen cuki kis keze van:-) Egy kis személyes megjegyzés, az én "speciálisomnak" külön cuki, a rövidebb, görbe kis ujjaival. Szóval ezek a kis mancsok számos lehetőséget tartogatnak a gonosz szülőnek, aki suttyomban fejleszteni akar.

Először is meg lehet számolni az ujjacskákat, megvan-e mind, közben finoman meg gyöngyörgetjük őket. Előbb-utóbb velünk fog számolni!

Azután ott vannak a klasszikus kis mondókák, amelyeket  a régi falusi fejlesztőnénik találtak ki, miután hosszasan gondolkodtak arról, hogyan lehetne a testtudatot jobban elmélyíteni.

Itt van pl. egy klasszikus, amely észrevétlen az ujjak nevét is megtanítja, a címe:

"Hüvelykujjam almafa"

 Hüvelykujjam almafa
Mutatóujjam megrázta
Középsõ ujjam felszedte
Gyûrûsujjam hazavitte
A kisujjam mind megette
Megfájdult a hasa tõle.

A végén ne felejtsük el megcsikizni a hasát. Haladóbb versenyzőktől kérhetjük, hogy  most az anyukájuk kezén játsszák el ők is, esetleg kérhetjük, hogy nevezze meg az ujjainkat.

Ezt gondolom mindenki ismeri:

"Ez elment vadászni"

Ez elment vadászni,
ez meglõtte,
ez hazavitte,
ez megsütötte,
és ez az icike-picike mind megette!

Ajánlott: akár fél éves kortól, még az óvodások is szeretik!

Mit fejleszt: szókincs, testséma

 

Fejlesztő séta a "kisközértbe"

2010.09.06. 15:55 - gyogypedagogus

Címkék: kommunikáció fejlesztés szókincs társas készségek beszédfejlesztés feladattudat

Menjünk el a boltba, gyalog!

Ez a "játék" nem tipikus fejlesztőjáték, de ér annyit mint egy-egy drága asztalhoz kötő csodacucc. A lényeg, hogy igazából ne kelljen vennünk semmit, mindenre legyen időnk.

Mondjuk el, hogy hova megyünk, és mit fogunk ott csinálni. Olyan időpontot válassszunk, amikor nem éhes, nem fáradt. A legjobb, ha van a közelben egy kis bolt, ahova rövid sétával is eljuthatunk.

Az utcán való közlekedést is tanítani kell! Ezt manapság, az autó korában kevesen tanulják meg idejében... Ne futkosson, fogja a kezünket és közben meséljünk neki a fákról, a levelekről, az őszről stb.

A bolt előtt beszéljük meg, hogy bent nem szabad semmit megfogdosni (ezért jó a kis bolt, kevesebb a kísértés:-)), és mondjuk vegyünk kiflit, hagyjuk, hogy ezt ő keresse meg a boltban.

Magyarázzuk el miket lehet a boltban kapni.

Teheti ő is az árut pénztárhoz, viheti a kosarat. Köszönjön a pénztárosnak.

 

Furcsán hangzik így leírva, de nem könnyű feladat ez egy kisgyereknek, ezt is tanulnia kell. Sok egyébként kiválóan fejlesztett sérült kisgyerek nem tud végigcsinálni egy ilyen mindennapi programmot, mert nincs hozzászokva. Gyakoroljuk ezt is, a mindennnapi életet. (Utána a pénztáros játék is érdekesebb lesz otthon...)

Jó vásárlást!

Mit fejleszt? szókincs, társas készségek, kommunikáció, feladattudat

· 1 trackback

Ban-ben avagy cuccok a vödörben

2010.09.03. 21:31 - gyogypedagogus

Címkék: fejlesztés szókincs beszédfejlesztés

Egy kis beszédefejlesztés a mai napra:-)

Először is nevezzük meg együtt a vödrökben levő tárgyakat.

Kérdezzük meg: hol van a kalapács? A válasz: A kalapács a vödörben van. Ugyanígy tovább az összes tárggyal. Ezzel a játékkal a -ban, -ben helyhatározót lehet tanítani. Ne erőltessük a választ! Ha nem válaszol, akkor kedvesen tegyük meg helyette mi. Szét is vághatjuk a képeket,  és lehet húzni a kártyák közül és úgy válaszolni. Lehet két példányban kinyomtatni, és csak az egyiket szétvágni, és így lottó játékot játszani vele.

Lehet keresni igazi vödröt is, és belepakolni és mondani, látod a maci is a vödörben van.

Ezzel a játékkal is úgy vagyok, mint a rajztanítással, teljesen ép fejlődésmenetűeknél még az ilyen játékos "tanítást" sem erőltetném.

Megkésett beszédfejlődés esetén viszont nagyon hasznos a képekkel való játék, az egyszerű szerkezetek ismétlése, mert nemsokára már magától is alkalmazni fogja!

Ajánlott kor: 1,5-2 éves kortól

Mit fejleszt? szókincs

Szenzomotoros boci-boci tarka

2010.09.02. 21:00 - gyogypedagogus

Címkék: fejlesztés torna szókincs mozgás mondóka szenzomotoros

Nem lehet mindig csak az asztalnál ülve játszani, fejleszteni, ugye. Na, akkor menjünk ki a kertbe vagy a játszóra és hintázzunk! Ha mi nem férünk bele a hintába már, akkor lengjen a gyerekünk!

Hintázni lehet hagyományosan (előre-hátra), de a mai játék lényege, hogy a "szenzomotoros ingerlést a számos irányban történő mozgatással biztosítjuk".

Először is hintázztassuk a delikvenst jobbról-balra és balról jobbra is. Közben ügyeljünk rá, hogy lehetőleg semmilyen testtáját ne zúzzuk le a hinta állványán például! Mindig énekeljünk is hozzá, javaslom a Csön-csön gyűrű nótát, mert ez egyszerű és nagyszerű. (csön csön gyűrű, ezüst gyűrű, arany gyűrű, itt csörög , itt pörög, itt kapd ki) . De megteszi bármilyen dalocska  ehelyett. Mondjuk a Smoke on the water vagy a János, legyen fent a János-hegyen c. nóta. (Ha 1 éves kor körüli a hintáztatott , akkor érdemes egy adott irányhoz mindig ugyanazt a dalt énekelni). Balra a Fel Vörösök, proletárokat, jobbra meg a... jobb oldali nótát nem ismerek.

Ha már 3 év körüli, akkor megengedhetjük, hogy álljon a hintában, persze mi is fogjuk a kezeit - amikkel közben a hintába kapaszkodik! - és lassan hintázztassunk, fő a biztonság.

Utána helyezzük a dedet ülő helyzetbe ösmét, majd pörgessük be a hintát, és hagyjuk kipörögni. A másik irányba is ismételjük. Ez kissé ijesztően nézz ki, de nagyon hasznos, és a szemeket is remekül fejleszti. Ne felejstük el a nótázgatást! És biztos, ami biztos alapon legyen nálunk egy hányászacskó! (Nekem eddig még nem kellett soha, úgyhogy ez csak vicc.)

Valószínű, ha mindezt egy játszón adjuk elő, már sokan totál zakkantnak néznek minket, de ezzel ne törödjünk, mert a mi tudományosan megalapozott hintáztatásunk igenis nagyon menő, jót tesz a gyereknek, aki ráadásul remekül is szórakozik.

 

Ajánlott kor: amikortól ülni tud a gyerkőc

Mit fejleszt: a szenzomotoros ingerlés a mozgás mellett valamennyi részképességet fejleszt,i nagyon jó hatással van a beszédfejlődésre!

 

Ezerlábú süni körtét eszik avagy a grafomotoros fejlesztés

2010.09.01. 18:14 - gyogypedagogus

Címkék: rajz fejlesztés szókincs kézügyesség grafomotoros

Rajzoljunk együtt egy sünit!

Először egy kis eszmefutattás a rajzolásról...Szerintem teljesen ép gyerekek esetén általában nincs szükség együtt rajzolásra, mert anélkül is (maguktól) megtanulnak rajzolni, ahogy ülni, járni stb. sem kell tanítani őket.

Abban az esetben viszont, ha  a mi kis drága gyerekünk speciális (akár csak annyiban, hogy az izomzata hipotón volt) akkor könnyen lehet, hogy magától egyáltalán nem akar rajzolni, és szerintem ilyenkor ezt nem szabad ráhagyni. (Hiszen a mozgásfeljődésnél is megsegítjük őt pl. Dévény kezeléssel).

Szóval szerintem vegyünk egy nagy sima lapos spirálfüzetet, írjuk rá a nevét, és mindennap próbáljunk egy rajzot készíteni. A füzet azért jó, mert utána együtt végig lehet nézni, és dicsérni, dicsérni. És a kis alkotó a vendégeknek is eldicsekedhet vele.

Mi úgy szoktunk együtt rajzolni, hogy én veszek egy sima lapot, egymás mellett ülünk, és a sima lapra rajzolok, ő a füzetbe.

A süni kapcsán a következőkről dumcsiztunk közben. Van lába, azon megy, neked is van 2 lábad. Orra van? Mit csinál vele? Szája van? Azzal mit csinál? Miket eszik a süni?

A két süni pedig jó barát, és azért kell a kisméretűnek is rajzolnia, hogy legyen az enyémnek barátja...

Ajánlott kor: 3 éves kortól

Mit fejleszt? grafomotoros fejlesztés, szókincs

 

Íme az én 3 évesem műve:

 

 

 

 

 

 

 

Kis kertemben uborka

2010.08.31. 15:27 - gyogypedagogus

Címkék: fejlesztés szókincs csoportosítás

Beszélgessünk egy szép színes képről!

Keressünk egy színes képet, ami lehetőleg egy "témakört" ölel fel (pl. kert, játszótér, vásárlás).

Többféleképpen is játszhatunk. Pl. mi hol van játékot. Egyszer mi kérdezünk, egyszer Ő. Ne csak mindig mi kérdezzünk, mert akkor olyan vizsgáztatás jellegű lesz a dolog, és ezt hamar kiszagolja a kis áldozatunk...

Ha ő kérdez, tegyünk úgy, mintha tényleg keresnénk.

Később lehet a "Hol van a répa?" típusú kérdés helyett összetettebb kérdéseket is feltenni pl. Hol van a néni aki gereblyézik?.

Természetesen beszélhethetünk aról is, hogy melyek a zöldségek, melyek a szerzámok.

Mindig dicsérjük meg nagyon, ha ügyes volt!

Ajánlott kor: 2 éves kortól.

Mit fejleszt: szókincs

Szeleteljünk nénit, bácsit és utána ragasszuk össze őket!

2010.06.01. 14:23 - gyogypedagogus

Címkék: fejlesztés szókincs kézügyesség testséma grafomotoros

Keressünk egy újságban egy nénit és egy bácsit, majd szeleteljük fel őket. Minél kisebb a gyerek, anál kevesebb darabra. Az én kisfiam ezt a szeletelést nem szívesen nézte végig, ezért az játszottuk, hogy baleset történt és ő a doktorbácsi aki megműti őket (elég morbid, tudom, és még szirénáztunk is közben...).

Utána vegyünk egy papírt és először rakjuk össze szárazon az áldozatokat, majd egyenként a darabokat kenje be a kis doki ragasztóval, és ragasszuk össze a testeket. Mindig nevezzük meg a testrészeket, kérjük mutassa meg magán is a részeket.

Beszélgessünk el arról, hogy melyik a néni, a bácsi, miben különböznek. Kisfiunknak magyarázzuk el, hogy később belőle lesz bácsi, kislányunkból néni. Elevenítsünk fel, ki lány és ki fiú a családban.

(Sajnos nekünk ez egyik papír kicsire sikeredett, így a férfi alany műtétje nem lett 100%os)

Ajánlott kor: 2,5 éves kortól

Mit fejleszt? Testséma, finommozgás, grafomotoros fejlesztés, szókincs

 

 

Gyúrjunk, vaze! (apu is bejegyez)

2010.05.08. 21:01 - gyogypedagogus

Címkék: gyerek fejlesztés kézügyesség grafomotoros

Gyúrjunk, kérem szépen! Lehetne rétestésztát is, de az egy másik blog. Meg izomra sem itt történik a fejlesztés. A mai menü: gyurma á la szegény ember.

Hozzávalók:

liszt - amennyi belefér (1 kg kb. 90 forint)

só - amennyi belefér (1 kg kb. 95 forint)

olaj - kevéske (ízlés szerint, ahogy mondani szokták, kb. 1 evőkanál. Ínyencek, az országos átlagfizetés feletti összeget havonta hazavivők és az elmebetegek extra szűz olívaolajat is tehetnek bele.)

 

Ekészítés: 1. Fázis: végy egységnyi lisztet és egységnyi sót. Ez azt jelenti, hogy mindkét hozzávalóból ugyanannyit (pl.: 1 kg liszhez 1 kg sót). Elegyítsük!

2. Fázis: A keverékhez eresszünk lassan vizet, s gyúrjuk míg a kívánt állagú - se nem folyós, se nem téglaszerű - állagú gyurmaanyaghoz nem jutunk. (Az a pici olaj is mehet bele elébb.)

3. Fázis: Ha nem használjuk fel azonnal a terméket, csomagoljuk nejlonba. Simán eláll 5-6 napig is. Ha már felhasználtuk, kis gömböc alakba applikáljuk, s ugyanez vele a teendő.

4. Fázis: Próbáljuk lesikálni a kezünket, s körmünk alól kipiszkálni a só-liszt gyurma maradékát, közben csendben/hangosan átkozva azt, aki kitalálta ezt az egész levakarhatatlan masszát.

5. Fázis: Ha levakarhatatlan masszát kaptál, tuti elrontottál valamit. Nézd meg, hogy a.) nem tettél-e túl sok vizet bele, b.) nem keverted-e össze a lisztet v. a sót apu ipari ragsztójával! Utóbbi esetben érdeklődj háziorvosodnál, gyógyszerészednél! Praktikus kihangosítos telefonon érdeklődni, mert a kézibeszélősből gond lehet... /Off topic: ismer valaki élő embert, akinek van saját gyógyszerésze? Lenne hozzá pár kérdésem, de főleg az, hogy hogyan tett szert e privát patikusra, a pirulák pápaszemes patrónusára./

 

Na, ha minden jól ment, és megvan az elegy, kezdődhet a taktilis ingerek stimulálása, höhö.

Remek dolog a gyurma. Ahogy belevájja az ember az ujjait a masszába, ahogy formálódik az anyag, az alkotás mámorító érzése, satöbbi, satöbbi. A tudományos maszlag helyett: marha jó dolog vájkálni. Kész passz.

 

Gyurmából lehet bármit csinálni. Ma a gyerekeim formáltak csigát, sütöttek pizzát - meg is etettek vele -, készült dominó, dobókocka, kígyó, ördög, fejecske, lyuggatott bizé, kenyérformájú kenyér, tojás egy idegen bolygóról, betűtészta arcú alak, gyufaorrú hóember, miazmás.

A só-liszt gyurmát kis tempera hozzáadásával színezni is lehet. A formáláshoz bevethető filctoll, gyufa, fogpiszkáló, csavar, kupak, villáskulcs, műanyag állatfigurák és MIG-29-es vadászrepülőgép.

Jó szórakozást!

 

Ja, bocs. Ajánlott kor: 2-99

Mit fejleszt: grafomotoros fejlesztés (szakácstudomány)

Napocska =kör +vonalak

2010.04.27. 21:25 - gyogypedagogus

Címkék: rajz fejlesztés mondóka kézügyesség grafomotoros

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rajzoljunk ma napocskát!

Mondjuk neki, hogy rajzoljunk kört! Ezután jönnek a sugarak, ezek kis vonalak. Közben énekeljük együtt a Süss fel nap! című jól ismert slágert!

Ha kész, lehet a napocskának szemet, szájat rajzolni. A bátrabbak ki is színezhetik. Ha szükséges, finoman vezessük a kezét! Mármint a gyereknek, ne a napocskának. Dicsérjük meg nagyon (a gyereket), és tegyük ki a falra a kész művet!

Ha sikerélménye lesz, előbb-utóbb magától fog dalolva rajzolgatni:-)

És, ha szerencsénk van, a dalos repertoárja is bővülni fog, ezáltal megkímélve a szülőt a Süss fel nap! által okozott maradandó lelki sérülésektől.

Ajánlott kor: 2 éves kortól

Mit fejleszt? kézügyesség, szókincs, énekhang (szülői türelem) :)

Gurul, ugat és nyávog a gyerek, majd kidagad

2010.04.26. 14:31 - gyogypedagogus

Címkék: fejlesztés torna mozgás

Ma tornázzunk egyet!

Először guruljon a gyerekecske. Fektessük le puha szőnyegre és kezdjük el gurítani, énekeljük közben, hogy tekeredik a kígyó rétes akar lenni, tekeredik a rétes, kígyó akar lenni! Ha jól megy, kérjük csinálja egyedül, és ha már nagyon jól megy, tegye a kezeit a feje fölé, és fogjon meg velük egy plüss állatot, így guruljon.

Utána másszunk, legyünk kutyák, és másszunk együtt, ugathatunk is:-)

Legyünk cicák, álljunk négy kézláb, hátunkat homorítsuk, domborítsuk, nyávogjunk!

Most gugoljunk le, és énekekjük: kicsi vagyok én, majd megnövők én, mint a tüdő a fazékból kidagadok én. Lassan álljunk fel, és a végén lábujjhegyen nyújtozkodjunk!

Tegyünk a szoba közepére egy nagy plüss állatot, és kapcsoljunk be egy jó kis zenét, ha szól a zene, sétáljunk, majd időnként kapcsoljuk ki, ekkor üljünk az állat mellé, és mondjuk Neki halkan, látod most csend van, nem szól a zene. Utána kapcsoljuk vissza és sétáljunk újra, ismételjük ezt ameddig kedve van!

Jó tornázást!

Ajánlott kor: 1,5 kortól

Mit fejleszt? A gurulás, a kúszás, a mászás fejleszti az agyat, hat a beszédfejlődésre is, érdemes minden nap olyat játszani, amiben benne vannak a mozgásformák! Az utolsó játék a hallást, a figyelemet fejleszti hatékonyan.

Bújócska

2010.04.23. 20:21 - gyogypedagogus

Címkék: memória fejlesztés szókincs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezen a szuperül sikerült fotón a mai játék látható:-)

Ez a klasszikus memory játékhoz hasonló, én bújocskának neveztem el.

Rakjunk ki balról jobbra ( ez nem vicc, mindig így érdemes, mert ugye így is írunk:-) 4-8 képet egymás mellé, és hangosan mondjuk ki mi van rajta, még jobb ha Ő teszi ezt. Mondjuk el Neki, hogy nézd ezek a dolgok most el fognak bújni, ezután sorra lefordítjuk a kártyákat, egyesével mondjuk nézd, most elbújik a nyuszi stb.

Utána kérdezzük meg, vajon hová bújhatott a nyuszi stb. Ha sikerült megtalálni legyen nagy öröm, ha nem, akkor mutassuk meg mi Neki (már, ha emlékszünk rá, én nem mindig...)

Érdemes először kevesebb kártyával, hadd legyen sikerélmény, és ha már 8-nál tartunk, akkor lehet 4-4 re tagolni a kártyákat.

Akár minden nap is lehet játszani, ha megszeretitek.

Ajánlott kor: 2 éves kortól

Mit fejleszt? Szókincs, memória

Ragasszunk gyereket!

2010.04.22. 21:21 - gyogypedagogus

Címkék: gyerek rajz fejlesztés szókincs testséma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ma ragasszunk gyereket!

Kicsit kell előre készülni, papírből kivágni a karokat, lábakat, szemet, szájat, orrot és bármilyen testrészt amihez kedvünk van. Lehet színes papír, de fehér is, akkor utána együtt is ki lehet színezni. Kell hozzá papírragasztó és mehet is.

Mondjuk el a kis művésznek, hogy most lerajzolunk Téged. Először egy nagy kör, ez a fej, aztán egy kis vonal, a nyak, és még egy kör a pocak. Kész is!

Utána kérjük meg, hogy válasszon a testrészekből (előtte érdemes lecsekkolni ismeri-e őket) és engedni, hogy felragassza. Ha valamit nem jó helyre akar, akkor mutassuk meg az adott testrészt magunkon, vagy egy kis türkörben pl. a saját arcán.

Van aki elsőre jól tudja, van akinek a szem, száj, orr misztikusan keveredik:-)

Közben lehet kérdezgetni, hogy mi hiányzik még. Mikor minden fel lett ragasztva, hirtelen lepdőjünk meg, hogy nahát nem vágtam még ki hajat, fület stb. És a közelbe készített rajzeszközzel már lehet is pótolni ezeket.

A maradék papírokkal lehet díszíteni.

Utána ráírjuk a nevét, kitesszük valahova és örülünk!

Ajánlott kor: 2,5 éves körül

Mit fejleszt? Testséma, finommozások, szókincs

 

 

Maci és barátai, avagy a helyhatározók

2010.04.21. 19:28 - gyogypedagogus

Címkék: gyerek fejlesztés szókincs korai

 

 

 

Mai játékunkban barátokat keressünk egy mackónak.

A játék során a helyhatározókat tanulgatja a mi kis gyerekünk.

Vegyünk egy helyes, nagyobb darab állatot (plüss, műanyag) és meséljük el, hogy nagyon várja a barátait. Utána vegyünk elő egy doboz kisebb állatkát (ők lennének a barátok), és kérjük meg, hogy egyesével tegye őket a következő helyekre: a maci elé, a maci mellé, a maci mögé. Persze valószínű segítségre, mutatásra lesz szükség.

Ha a barát a megfelelő helyre került, mondjuk ezt: Ügyes vagy, a póni (már ha póni a barát) a maci előtt van, a maci mellett van, a maci mögött van. Mindig mondjuk el a teljes mondatot. Esetleg tőle is meg lehet kérdezni, hogy hol van most a póni?

A játék végén a maci megköszönheti, hogy hazahozták a barátait.

Ha van fényképeződ, csinálj egy fényképet és nézzétek meg együtt, hogy akiket mögéje rakott, azokat a képen nem lehet látni.

Ajánlott kor: 2,5 éves kor körül

Fejleszti a szókincset, a térérzékelést.

Jó szórakozást!

 

 

 

Rajzoljunk csíkokat fentről lefelé!

2010.04.20. 14:54 - gyogypedagogus

Címkék: rajz fejlesztés mondóka kézügyesség grafomotoros

 

 

 

Mai játékunk lényege, hogy egyenes vonalakat rajzoljunk, zenés kísérettel. Szóval vegyél egy lapot és rajzoljál a tetejére nagy felhőket kékkel. Ezután mondd el a gyerekecskének, hogy nézd most esni fog az eső, és húzz egy csíkot az egyik felhőből lefelé, mondhatod is hozzá, hogy látod így csinálom "fentről le" (hadd tanulja az irányokat is:-).

Ezután már ő következik, először finoman vezetheted is a kezét. Te pedig dalolj közben, valami esőset, pl ezt:

Esik az eső, hajlik a vessző, haragszik a katona mert megázik a lova, ne haragudj katona, majd kisüt a napocska, megszárad a lovacska!

Nem baj, ha hamis, lényeg, hogy vidám legyen, nálam tuti nem lehetsz hamisabb.

Ha nagyon kreatív vagy rajzolhatsz a lap aljára lovacskát, katonával.

Ha énekelsz sokkal nagyobb kedvvel csinálja majd, és nem feladatnak érzi, hanem játéknak.

Fentebb látható a mi művünk.

Ajánlott korosztály: 2 éves kor körül

 

Jó szórakozást!

 

 

Válogassunk ruhákat és szerszámokat!

2010.04.19. 14:47 - gyogypedagogus

Címkék: gyerek fejlesztés szókincs csoportosítás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A játék lényege, hogy nyomtasd ki - lehetőleg színesben - ezeket a képeket, és utána vagy ragaszd őket kemény kartonra vagy még jobb, ha belaminálod! Ezek után érdemes kivágni a rajta levő tárgyakat, és indulhat a játék.  Tudományosan a főfogalom alá való rendezésről van szó, ami egyszerűen csak csoportosítás.

Először megnevezzük együtt az összes tárgyat, és lehet arról beszélgetni, hogy melyik mire való, illetve, hogy a ruhákat melyik testrészünkre vesszük fel.

Utána külön kell válogatni őket, melyek a szerszámok, és melyek a ruhák.

Kisebbeknek két példányban is ki lehet nyomtatni és megkeresni a párokat, közben beszélgetni, és így fejleszteni a szókincsüket.

Jó játékot!

Ajánlott korosztály: 2,5 éves körül, illetve, ha speciális kicsid van, akkor amikor Te megfelelőnek érzed számára.